سخن روز /
اقدامات دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران برای اعتبار بخشی به پروانه کسب کشاورزی
1401/12/24
در راسـتای انجام وظایف حاکمیتی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای ارتقای ظرفیت و کارایی نظام صـنفی کشاورزی و اعتباربخشـی به پروانه کسب صادره توسط این نظام ، دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران و دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اقـدامات گسترده ای در تعامـل و همکاری با دستگاه‌های عضو هیات عالی نظارت، اتاق اصـناف کشاورزی ایران، معاونت های تخصصی و سازمانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها و سازمان‌های مرتبط بعمل آورده است.
به گزارش پات، مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد با بیان این مطلب افزود: یکی از کارکردهای نظام صنفی کشاورزی، هویت دادن و نظم بخشی به مشاغل و شاغلان بخش کشاورزی است که اعطای پروانه کسب، نمود عینی آن می باشد. پروانه کسب کشاورزی، مجوزی است که طبق مقررات به ‌منظور شروع و ادامه حرفه به فرد یا افراد صنفی داده می‌شود و هدف آن ضمن هویت بخشی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، بهبود وضعیت تولید و کسب و کار می باشد.
مسعود عدل طلب تصریح کرد: مکاتبه وزیر جهادکشاورزی به وزرای عضو هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین روسای جهاد کشاورزی استانها در خصوص تایید و به رسمیت شناختن پروانه کسب کشاورزی بعنوان مدرک معتبر شغلی از اقدامات مهم در روند اعتبار بخشی به پروانه های کسب کشاورزی بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، قوه قضاییه، وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و تراکتورسازی ایران نیز ابلاغیه هایی به واحدهای ذیربط مجموعه های خود صادر نموده اند که حاکی از تایید و به رسمیت شناختن فعالیت نظام صنفی کشاورزی در صدور پروانه کسب می باشد.
دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اضافه نمود: احصاء، شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری بیش از620 عنوان فعالیت شغلی براساس طبقه بندی بین المللی آیسیک با همکاری مرکز آمار ایران و معاونت های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات مهم دیگر در جهت اعتبار بخشی به پروانه های کسب کشاورزی بوده است.
دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران در پایان یادآور شد: با عنایت به ابلاغ اساسنامه ها و دستورالعمل های اجرایی اسـتقرار ساختـار جدیـد نظام صـنفی کشاورزی توسط وزیر جهادکشـاورزی، زمینه تعامل و همکاری دستگاههای عضو هیات عالی نظارت بیش از گذشته فراهم شـده است و انتظار می رود معـاونت هـا، سازمـان هـا، موسـسات و شـرکتهـای تـابعه وزارت جهادکشاروزی، سازمان جهادکشاورزی اسـتان ها و مـدیریت های جهادکشاورزی در سطح شهرسـتان ها زمینه و بستر لازم برای ارتقـای جایگـاه و اعتبار پروانه های کسب کشاورزی به وجود آورند.
تعداد مشاهده خبر2502 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal