سخن روز /
مدیرعامل صندوق تعاون روستایی اعلام کرد؛
پرداخت تسهیلات برای احیای واحدهای نیمه فعال بخش کشاورزی
1402/01/03
مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان از پیشنهاد اعطای تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال کشاورزی و آمادگی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی خبر داد.

✅به گزارش پات، محمد مصباح در تشریح عملکرد صندوق تعاون روستایی، اظهار کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای احیا واحدهای کشاورزی تعطیل و نیمه فعال، تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شود.

⬅️به گفته وی، میزان سود این تسهیلات بر اساس معرفی بانک‌های عامل متفاوت است، اما دو بانک کشاورزی و کارآفرین در این طرح مشارکت دارند و متقاضیان برای احیاء واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی معرفی می‌شوند.

⬅️مصباح افزود: این صندوق تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی و در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی، نقدینگی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می‌کند و به دنبال حذف واسطه‌گری در وجوه، ساماندهی غیرعضوها و سوق دادن شعب و باجه‌ها به روستاها است.

💢مشارکت صندوق تعاون روستایی در تنظیم بازار کالاهای اساسی

⬅️مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با اشاره به آمادگی این صندوق در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی، گفت: براساس این طرح مبالغی در اختیار شعب استانی در قالب تنظیم بازار کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت به شرط اینکه 3 درصد سود ( 1.5 درصد - 1.5 درصد) در اختیار صندوق و تشکل‌ها قرار بگیرد

⬅️وی تاکید کرد: بنابراین هر شرکت تعاونی که برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در کشور برنامه داشته باشد با آن مشارکت می‌کنیم.

⬅️مصباح با اشاره به ورود جهاد کشاورزی برای مولدسازی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی هر ساله بخشی از اموال مازاد خود را از طریق مزایده به فروش می‌رساند که تمامی مبلغ در اختیار صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

⬅️مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان اضافه کرد: درخواست داریم بخشی از این مبلغ نیز برای حمایت از بخش کشاورزی در اختیار صندوق تعاونی روستاییان قرار گیرد که اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امیدواریم برای سال آینده عملیاتی شود.

💢ورود صندوق تعاون روستایی ایرانیان به کشت قراردادی

⬅️این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت قراردادی در کشور در قالب همکاری با تشکل‌های بخش کشاورزی به عنوان عامل برای فعالیت‌های مرتبط با کشت قراردادی ورود کرده‌ایم.

⬅️مصباح گفت: بر این اساس صندوق در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی نقدینگی مورد نیاز آنها را برای انواع فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی تامین می‌کند و بابت این اقدام مانند بانک‌ها درصد سود دریافت نمی‌کنیم؛ بلکه در فرآیند تولید یا تجارت بخش کشاورزی مشارکت انجام می‌دهیم.

💢درخواست افزایش مبلغ 200 میلیون تومانی تسهیلات بخش کشاورزی

⬅️مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با بیان اینکه قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی عشایری و صیادی گفت: طبق ماده واحده اسناد و قراردادهای مربوط به وام‌ها و سپرده‌های مردمی اعتبارات اعم از قرض الحسنه و سایر عقود اسلامی پرداختی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی تولید و صندوق تعاون روستایی ایرانیان کشاورزی، عشایری، صیادی، صنایع روستایی و فرش به اعضا مشروط بر اینکه اصل مبلغ وام از 5 میلیون تومان تجاوز نکند، بوده است که این مبلغ مربوط به سال 1395 می‌باشد.

⬅️وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به نرخ تورم امروز این مبلغ کارایی برای کشاورزان و روستاییان ندارد؛ بنابراین افزایش این مبلغ به 200 میلیون تومان را درخواست داریم.

💢حذف 2 شعبه زیان‌ده در صندوق تعاون روستایی

⬅️مصباح از کاهش و حذف شعبه‌های زیان‌ده در این صندوق خبر داد و گفت: طبق آمارهای موجود تاکنون یک شعبه در استان آذربایجان شرقی و یک شعبه در خراسان رضوی به دلیل زیان‌ده بودن، حذف شدند.

⬅️مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی در تمام فرآیندها تولید تا بازار انواع ضمانت‌نامه‌ها نیز برای فعالین بخش کشاورزی صادر می‌شود تا بتوانند برای فعالیت‌های مختلف از جمله دریافت کود از آن استفاده کنند.

⬅️به گفته وی، صندوق تعاونی روستایی ایرانیان در سال 1325 تاسیس شد و دارای 93 شرکت در سراسر کشور است و پدر مرحوم سردار سلیمانی از سهامداران اولیه این صندوق بوده است.
‍ ⬅️وی سیاست‌های این صندوق را سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، مشارکت در فعالیت‌های بازرگانی، کشاورزی قراردادی، الگوی کشت، خریدهای توافقی با معرفی وزارت جهاد کشاورزی و دیپلماسی غذایی (صادرات و واردات) عنوان کر

د.

⬅️مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان، فراهم‌سازی زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی، افزایش سرمایه اعضای صندوق، کاهش شعب زیان‌ده، انتقال شعب به روستاها و مراکز تولیدات کشاورزی، فراهم‌سازی توسعه فعالیت‌های بازرگانی با حضور سهامداران، آموزش کارکنان شعب، بازرسی و نظارت مستمر شعب، شرکت در طرح‌های ملی، جذب منابع ارزان قیمت و تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارکنان و ایجاد بیمه اختصاصی برای بخش کشاورزی از برنامه‌های آتی این صندوق است.
تعداد مشاهده خبر3517 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :9
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal