سخن روز /
خرید 7500تن جو به قیمت تضمینی از کشاورزان تولید کننده استان اصفهان
1403/04/27

🔰درحالیکه انتظار می رفت خرید تضمینی محصول جو تولیدی استان که قیمت آن به شدت کاهشی و موجب نگرانی تولید کنندگان شده بود با استقبال مواجه شود، به دلیل  افزایش نسبی قیمت توافقی آن، با روندی کند ادامه دارد.

 🔰مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت؛ این سازمان با مشاهده کاهش قیمت جو در بازار بلافاصله خرید تضمینی این محصول را پیگیری و طبق دستورالعمل ابلاغی نسبت به راه اندازی 11مرکز خرید در استان و تحویل محصول کشاورزان، اقدام نمود.

🔰محسن حاج عابدی افزود: همین واکنش سریع باعث گردید تا روند نزولی قیمت متوقف و کشاورزان از فروش محصول خود به دلالانی که بر کاهش بیشتر  قیمت ها دامن میزدند، امتناع و محصول خود را باقیمت 100000ریال به مراکز خرید تحویل نمایند.

🔰مدیر سازمان تصریح نمود: بنا بر اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی استان 51 هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو آبی و دیم اختصاص یافته که پیش بینی می گردید 200هزارتن جو از آن برداشت گردد که با توجه به وفور جو در بازار کاهش قیمت ها محتمل بود، اما با اقدام بموقع دولت و ورود بهنگام جهت خرید تضمینی، از ضرر و زیان بیشتر کشاورزان جلو گیری بعمل آمد.

🔰وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در هفت مرکز خرید فعال شده درشهرستان های اصفهان ، هرند، شاهین شهر، گلپایگان و فریدن مقدار7500تن جو خریداری و درانبارهای مراکز خرید  نگهداری می گردد.

 

روابط‌عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان

تعداد مشاهده خبر59 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal