روستا بازار؛ حلقه تکمیل زنجیره ارزش کشاورزی / ایجاد 3000 روستا بازار تا پایان طرح ملی تعاون روستایی کشور
🔸دکتر شاهپسند، معاون توسعه تعاونیها، تشکلها و نظامهای بهرهبرداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در دوره ملی تربیت مربی روستا بازار که صبح امروز در اصفهان آغاز شد، از اجرای طرح ایجاد 3000 روستا بازار در سراسر کشور تا پایان برنامه خبر داد.
🔸وی هدف این طرح را عرضه مستقیم محصولات تولیدکنندگان و تشکلهای کشاورزی بدون واسطه عنوان کرد و افزود:روستا بازارها بستر شفافسازی و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی هستند که با حذف واسطهها، ضمن افزایش درآمد بهرهبرداران، اعتماد مصرفکنندگان را نیز جلب میکنند.
🔸وی تأکید کرد: از شرکتکنندگان انتظار میرود با دقت و جدیت در این دوره آموزشی حضور یابند و پس از اتمام آن، به عنوان مربیان روستا بازار در استانهای خود نقشآفرینی کنند.
🔸شاهپسند با اشاره به ارزیابیهای میدانی سازمان مرکزی گفت: بازدیدهای متعددی از طرحهای موجود انجام شده و نقاط قوت و ضعف آنها شناسایی گردیده است تا ضمن رفع نواقص، ظرفیتهای موفق تقویت شوند. روستا بازار میتواند محلی برای عرضه بیش از 70 درصد تولیدات شبکه تعاونیها باشد.
🔸دکتر شاهپسند در پایان اظهار داشت: منابع اعتباری مناسبی برای پشتیبانی از این طرح اختصاص یافته و شبکه تعاون روستایی، ساختاری قابل اعتماد و اتکا برای تحقق اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی است. اجرای این برنامه گام مؤثری در جهت عدالت اقتصادی و خودکفایی ملی خواهد بود.